Eddig a vesszőimet nem festettem, lakkoztam, semmilyen bevonattal nem láttam el. De történt valami, ami miatt rájöttem, hogy szükséges bevonni a vesszőt.
Az egyik versenyen bemelegítéskor mind az öt vesszőm ellőttem. Húzáskor én húztam a táblából a vesszőket. A sajátjaimat is odaadattam valakink, aki szépen letette a fűbe. A harmatos, vizes fűben a vesszők megszívták magukat. Sajnos ez azt eredményezte, hogy először a vesszők nehezebbek voltak a megszokottnál, majd ahogy száradtak egyre könnyebbek lettek. Természetesen a száradás vesszőnként eltért. Nem állítom, hogy hatalmas problémákat okozott, de éreztem a vesszőkön, hogy valami nincs rendben.
Ekkor jött az ötlet, hogy valamivel be kell festeni. Szerencsére kaptam segítséget festőtől is. A gond, hogy a vessző ne veszítse el a rugalmasságát, és a súlya sem változhat sokat. Az eredeti vesszőm súlya 26g volt. Festve 32g lett. Még mindig könnyebb, mint a boltban kapható azonos méretű vesszők.
Igazából nem is festés lett a megoldása. Ha nem áztatás. Úgy látszik, hogy a lenolajkence, ami beválik. De nem akarok senkit tévútra vinni, így inkább a kísérletezést ajánlom. Még én is kipróbálok 1-2 anyagot.
Én úgy csinálom, hogy fogtam egy 22 mm átmérőjű csövet, és ledugóztam az egyik végét. A dugót bármelyik boltban meglehet kapnia hol fűtés szerelvénnyel foglalkoznak.
A cső hossza megegyezik a nyers vessző hosszával, 80 cm.
CSő
Dugó a cső aljára
Ha ez megvan már nincs egyéb teendőnk, mint feltölteni a csövet a választott festékanyaggal. Én 24 órát hagyom ázni a testet. A festő ismerősöm szerint KB 1mm mélyen hatol be a vessző anyagába a festék.
KB 48 óra száradás kell neki. Legalább is én ennyit hagyom lógni, így szépen lecsöpög, és megszárad. A végén kapunk egy sima felületet a vesző testen.
Természetesen a veszőt készre vágva, field számára kihegyezve, és a nock kivágása után áztatom.
A nockot nem áztatom be (fa nock). A műanyag nock esetén azt is kihegyezem. Száradás után a ragasztók úgyan olyan jól megfogják a hegyet, és a tollakat.
Azért a nyers vesző méretét vettem a cső hosszának, mert a vesszőtestről különböző szennyeződések vállnak le, és így van az alján egy kis hely, ahol leülepedhet.
V.4.0